TERUG NAAR NIEUWS

Dorothy Bishop – ‘Cognitive learning theories and language intervention: can we bridge the gap?’

Geplaatst op: 05-08-2019

over het samenbrengen van leertheorieën en taalinterventies

Most children learn their native language relatively effortlessly, but some children struggle and may never achieve full competence.  For many years, research has focused on perceptual and linguistic aspects of developmental language disorders, but relatively little attention has been paid to actual learning mechanisms. In this presentation I will consider recent work about processes of learning and memory that has implications for how we might facilitate language learning in children.

(Dorothy Bishop, Professor of Developmental Neuropsychology, University of Oxford)

Meer nieuws

TaalStaal 2020

Bezoek de posterpresentaties op Taalstaal

Laat je op Taalstaal 2024 inspireren door de wetenschappers die hun onderzoek presenteren met een poster. Ongeveer vijftien onderzoekers staan bij hun poster en gaan graag met je in gesprek. Kom van alles te weten over recente wetenschappelijke onderzoeken over TOS en meertaligheid.  Bijvoorbeeld over de voorlopige versie van een nieuwe manier van signaleren. Of […]

LEES BERICHT

Middagprogramma: diagnostiek, taalvaardigheid en onderwijs

Het middagprogramma van TaalStaal is verdeeld over twee zalen. In zowel de grote zaal als in de kleine zaal in het NBC staan drie lezingen geprogrammeerd. Het programma in de grote zaal gaat over diagnostiek van meertalige kinderen met TOS en over het effect van gemixt taalaanbod op de taalvaardigheid van deze kinderen.  De lezingen […]

LEES BERICHT

De organisatie