TERUG NAAR NIEUWS

Laurence B. Leonard – ‘The Changing View of Input in the Treatment of Children with Deficits in Morphosyntax’

Geplaatst op: 05-08-2019

over behandeling van kinderen die problemen met morfosyntaxis hebben: welke mechanismen kunnen werken?

Many prominent treatment approaches for preschool-age children with morphosyntactic deficits place emphasis on creating an “ideal” input by increasing the number of times the target form is presented, that is, by increasing token frequency. In this presentation, three more recent intervention approaches that go beyond token frequency will be discussed. These approaches are the “Input Informativeness” approach, the “Competing Sources of Input” approach, and the “High Variability” approach. Based on recent intervention studies, all three of these approaches have been successful in helping children make significant gains in morphosyntax. The three approaches go beyond token frequency by emphasizing relative frequency and type frequency in the presentation of target forms to children. Examples of each of these approaches will be presented along with supportive evidence. With very few modifications, the key ingredients of these three approaches can be integrated into a treatment regimen without violating any of their theoretical assumptions.

(Laurence B. Leonard, Rachel E. Stark Distinguished Professor, Purdue University)

Meer nieuws

Herhaalde oproep voor posters

Op 17 mei vindt voor de vijfde keer het wetenschappelijk congres TaalStaal plaats. Het thema van dit congres is ‘TOS en meertaligheid’. Op het congres presenteren internationale en nationale sprekers hun onderzoek.

LEES BERICHT

Inschrijving TaalStaal eind februari

Inmiddels kunnen we bekend maken dat de kosten voor TaalStaal 2024 zijn vastgesteld op € 280,- per persoon. Het studententarief is € 60,- Accreditatie wordt op dit moment aangevraagd. De organisatie verwacht dat de inschrijving eind februari van start gaat. Houd de website in de gaten voor de laatste updates.

LEES BERICHT

De organisatie