Tijdens Taalstaal 2024 presenteerden zestien wetenschappers hun onderzoek met een poster. Kom van alles te weten over wetenschappelijke onderzoeken over TOS en meertaligheid. Bekijk hier de posters van 2024
-
Elske Bolk, Amsterdam Universitair Medisch Centrum
-
Ontwikkeling van vertelvaardigheid bij schoolgaande kinderen met een normale ontwikkeling versus kinderen met een taalontwikkelingsstoornis.
-
Luisa de Heer, NSDSK
-
Wat werkt?! Werkzame elementen in de behandelgroepen voor peuters met (een vermoeden van) TOS.
-
Lotte Van den Eynde, KU Leuven
-
Het potentieel van een gebarentaak bij het opsporen van een taalontwikkelingsstoornis in tweetalige kinderen.
-
Lotte van den Eynde, KU Leuven
-
Ontwikkeling van een diagnostisch protocol voor tweetalige kinderen met een taalontwikkelingsstoornis
-
Rosanne Abrahamse, Koninklijke Auris Groep
-
Compare: een ouder- en leerkrachtvragenlijst voor communicatieve participatie.
-
Prof. Katrin Skoruppa, University of Neuchâtel
-
Speech and language therapy for multilingual children: The promise of dynamic assessment and crosslinguistic intervention methods
-
Linda Wouda, Tessel Boerma, Universiteit Utrecht
-
Stappen richting de implementatie van LITMUS-NL: een bruikbaarheids- en haalbaarheidsstudie.
-
Lisa van Eijl, Annette Scheper, Koninklijke Kentalis Groep
-
Klankhoed - ‘Wat een fonologische groepsinterventie voor peuters met een expressieve TOS doet’.
-
Projectgroep Meertaligheid Centraal, Deelkracht
-
Meertaligheid Centraal – De vernieuwde Anamnese Meertaligheid; wat is er anders?
-
Projectgroep Meertaligheid Centraal, Deelkracht
-
Meertaligheid Centraal- Speakaboo in het Spaans, het toevoegen van een nieuwe taal aan Speakaboo.
-
Projectgroep Meertaligheid Centraal, Deelkracht
-
Meertaligheid Centraal - Thuistaaltool, resultaten van de pilot en hoe werkt het?
-
Margreet Langereis / Margo Zwitserlood, Pento
-
Werkgeheugen bij eentalige en meertalige kinderen met TOS.
-
Tineke van Huizen, Hogeschool Utrecht
-
Diagnostiek van spraaktaalproblemen bij Syrische vluchtelingkinderen in Nederland.
-
Ellen Stubbe Kester, Bilinguistics
-
Improving Bilangual Assesment Efficacy with a collaboratieve world Language Libary.
-
Gerda Bruinsma, Hogeschool Utrecht
-
Communicatie in het dagelijks leven van kleuters met TOS vanuit het perspectief van ouders en leerkrachten.
-
Rob Zwitserlood, Universiteit Utrecht en Annemarie Kerkhoff, Koninklijke Auris Groep
-
Zinnen Bouwen met Bouke Bouwt: een effectstudie.















