Documenten 2012
Posters
- Klankhoed. Wat een fonologische groepsinterventie bij peuters met expressieve TOS doet.PDF
- Zinnen Bouwen met Bouke BouwtPDF
- Development of a language assessment protocol for bilingual children with DLDPDF
- Online taaltesten voor meertalige kinderenPDF
- Online taaltesten voor meertalige kinderenPDF
- Wat werkt?! Werkzame elementen in de behandelgroepen voor peuters met (een vermoeden van) TOSPDF
- Communicatie in het dagelijks leven van kleuters met TOSPDF
- Speech and language therapy for multilingual children The promise of dynamic assessment and cross-linguistic intervention methodsPDF
- ¿Hablas español? Methode: het Spaans toevoegen Het toevoegen van het Spaans aan SpeakabooPDF
- Anamnese Meertaligheid In gesprek met ouders over de meertalige ontwikkelingPDF
- Taaldiagnostiek bij Syrische vluchtelingkinderenPDF
- ThuisTaalTool - Voor de behandeling van meertalige spraakontwikkelingPDF
- Ontwikkeling van vertelvaardigheid: typisch ontwikkelende kinderen vergeleken met kinderen met TOSPDF
- The potential of a gesture comprehension task to screen for DLD in bilingual childrenPDF
- Taalprofiel van kinderen met het 22q11.2 deletiesyndroom (VCF syndroom) in vergelijking met kinderen met TOSPDF
- Spontane Taalanalyses bij kinderen met TOS 7-10 jaarPDF
- Speakaboo in het FriesPDF
- Samen gamen – Best practices voor tabletgames in taaltherapie (pdf)PDF
- Meertaligheid onder de loep (MOL)PDF
- Mechanisms of a shared-decisionmaking tool for parents and speech and language therapists (SLTs) PDF
- Hoe herken je een taalontwikkelingsstoornis bij meertalige kinderen? PDF
- Genetische oorzaken van TOS: de GENTOS studiePDF
- General Language Screen is onvoldoende sensitief voor de signalering van kinderen met taalproblemen op driejarige leeftijdPDF
- Effectiviteit van indirecte taaltherapie met ouders van kinderen met TOSPDF
- COMPLETE – Collaboration with parents in speech and language therapy (pdf)PDF
- Child characteristics related to improvement in language performance of children with DLD of 4-6 yearsPDF
- Added group intervention accelerates speech sound development of children with Speech Sound Disorder (SSD) and Developmental Language Disorder (DLD)PDF
- Service delivery for children wit DLD in the NetherlandsPDF
- COST Action IS1406: Enhancing children's oral language skills across Europe and beyond - a collaboration focusing on interventions for children with difficulties learning their first language (EN) PDF
- Constructie en validatie van de Early Language Scale (ELS) voor signalering van taalontwikkelingsstoornissen (NL)PDF
- Construction and validation of the Early Language Scale (ELS) for the identification of developmental language disorder (EN)PDF
- Ondersteunende gebaren en woordleren door kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (NL)PDF
- Augmentative signs and word learning by children with Specific Language Impairment (EN)PDF
- A comprehension-monitoring intervention: Effects on online comprehension strategies in children with poor comprehension (EN)PDF
- Intervention efficacy: pre-post difference scores versus impact on diagnostic status (EN)PDF
- Language interventions and their effects on oral language comprehension in children and adolescents with developmental language disorder: A scoping review (EN)PDF
- De effectiviteit van een Theory of Mind (ToM) behandeling op ToM prestaties en sociaal emotioneel functioneren bij jongvolwassenen met een Taalontwikkelingsstoornis (TOS) (NL)PDF
- The effectivity of Theory of Mind treatment on ToM performance and social emotional functioning in adolescents with Specific Language Impairment (EN)PDF
- DigiTaal: Selectie van tabletgames voor taaltherapie bij kinderen met TOS (NL)PDF
- DigiTAAL: Selecting Tablet Games for Speech and Language Therapy for preschoolers with SLI (EN)PDF
- Service provision to children with developmental language disorder in Spain (EN)PDF
- Syntactic Knowledge is More Strongly Related to Reading Comprehension in Spanish Speaking Children with Low Oral Vocabulary Compared to Typically Developing Children (EN)PDF
- Phonological density in phonological intervention (EN)PDF
- Language analysis in 6-7 years old childeren with delayed language developmentPDF
- Implementation of "Parler-Bambin" preventive program in the multilingual and multicultural context of nurseries/daycares in Lebanon (EN)PDF
- Service delivery and management of language disorders in Croatia – common practice and key issues (EN)PDF
- Developmental Language Disorder in Ireland (EN)PDF
- Impliciet leren van taalregels bij kinderen met een TOS: een inkijkje in het leerproces (NL)PDF
- Online and implicit learning of language rules in children with Specific Language Impairment (EN)PDF
- Onderzoek naar de effectiviteit van de oudertraining Target Word (NL)PDF
- The efficacy of the Hanen program Target Word for late talkers (EN)PDF
- Beyond vocabulary in semantic intervention (EN) PDF
- Development of a teacher / Speech and Language Therapist (SLT) co-intervention program to support language in kindergartens in Lebanon: methodology, procedures and measures (EN)PDF
- Tijd voor Woordleren (NL) PDF
- Time for Word learning (EN)PDF
- Using knowledge elicitation methods to understand the nature and source of variation in speech and language therapists practice/decision-making regarding: dosage of therapy, discharge of children and parent involvement (EN)PDF
- De relatie tussen taalvaardigheid en probleemgedrag in typisch ontwikkelende kleuters (NL) PDF
- The relation between linguistic skills and problem behavior in TD preschoolers (EN)PDF
- COST Action IS1406: Enhancing children’s oral language skills across Europe and beyond – a collaboration focusing on interventions for children with difficulties learning their first language. The German data on service delivery. (EN)PDF
- How parents and children talk about previous events: Study comparing circumstances and topics of the conversations between parents and children with typical language development and specific language impairment in Slovak language (EN)PDF
- Cognate therapy for developmental language disorders (DLDs) in multilingual settings (EN)PDF
- Translation, back translation and pre-testing of a COST Action IS1406 practitioner survey in Icelandic (EN)PDF
- Ouder-kind interactie van ouders van peuters met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) (NL)PDF
- Parent-child interaction in toddlers with a specific language impairment (SLI) (EN)PDF
- Developing an intervention protocol for the production of relative clauses in Lebanon (EN)PDF
- Family-friendly approach: Towards Practices Transformation in Early Intervention in Spain (EN)PDF
- Provision of therapy services for young children with language impairment in Bulgaria (EN)PDF
- MetaLanguage - using MetaTaal in learning English (EN)PDF
- MetaLanguage - het gebruik van MetaTaal ter ondersteuning van de lessen Engels (NL)PDF
- Speech assessment in the mother tongue of multilingual children suspected of having a speech sound disorder: an exploratory study (EN)PDF
- Spraakonderzoek in de moedertaal bij meertalige kinderen met een vermoeden van een spraakstoornis: een verkennend onderzoek (NL)PDF
- Advantages and disadvantages of speech and language therapy software according to practitioners and parentsPDF
- Service in Serbia for children with language impairment (EN) - AbstractPDF
- Narrative abilities and executive functioning in children with Developmental Language Disorders: a longitudinal studyPDF
- De relatie tussen narratieve vaardigheden en executief functioneren bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis: een longitudinaal onderzoekPDF